Merchant PortalAdministrationsinterface til betalingsløsninger
PosPayTransaktionsinformation fra betalingsterminaler
Card ManagementAdministrationsinterface til håndtering af gavekort og værdikoder
Alt efter hvor mange kortkøb din virksomhed har årligt, og i hvilket miljø købene gennemføres, er der forskellige foranstaltninger, som skal gennemføres for PCI. Kravene til PCI er dog de samme for alle virksomheder, forskellen ligger i, hvordan man bekræfter, at man lever op til standarden.
Hvis du har en butik med mindst 1 million kortkøb om året eller en netbutik med 20.000-1 million kortkøb om året, gælder specifikke krav for din virksomhed vedrørende PCI. Om nødvendigt bliver du kontaktet af os, og vi sørger i fællesskab for, at du overholder kravene til PCI.
I tabellen kan se, hvor ofte forskellige former for revision skal foretages for forskellige virksomheder.
1Virksomheder, der tilhører niveau 2, og som modtager transaktioner online (kriterier læst i form SAQ A / SAQ A-EP) eller via betalingsterminal, der matcher kriterierne i SAQ D, foretager årlige on-site revisioner med en godkendt revisor (QSA / ISA). Virksomheder, der tilhører niveau 2, hvis miljøer matcher kriterierne i B-IP, C-VT, C eller P2PE, kan i stedet have mulighed for at foretage en årlig selvundersøgelse.
Virksomheder i visse brancher på niveau 4 skal certificeres og i givet fald kontaktes af os.
Hvad betyder metoderne for revision?
* På www.pcisecuritystandards.org findes en liste med revisorer, der er godkendt af Visa og MasterCard, samt de lande, hvor de opererer.
PCI DSS v4.0 blev lanceret i marts 2022 og vil være obligatorisk fra 2024 og fremefter. Den nu opdaterede standard indeholder en række skærpelser og præciseringer. Blandt de vigtigste af disse er kravet om, at alle kunder, der benytter e-handel, skal foretage ekstern scanning for at bevise at de fortsat lever op til kravene. Scanningen skal udføres af en ASV (Godkendt scanningsleverandør).
Vi har sammenfattet nogle af de vigtigste PCI-krav, din virksomhed skal følge for at sikre, at kortoplysningerne håndteres korrekt.
Hvad kan du gøre for at minimere risiciene for falske bestillinger og andre bedragerier? Vi har samlet nogle af de vigtigste tips.
Hvis du driver en webshop er 3D Secure et af de vigtigste værktøjer til sikkerhed.
Til vores kontaktformular
Telefon: +45 88 62 40 02
Hverdage 8-18 og weekend 10-16