Merchant PortalAdministrationsinterface til betalingsløsninger
PosPayTransaktionsinformation fra betalingsterminaler
Card ManagementAdministrationsinterface til håndtering af gavekort og værdikoder
Vidste du, at Black Friday altid falder dagen efter Thanksgiving, som altid fejres den fjerde torsdag i november? Det betyder, at Black Friday, i år falder den 29. november, og at Black Week – en uge med tilbud, rabatter og shopping – starter mandag den 25. november. Vi hjælper dig med at blive klar til en af årets største tilbudsuger med denne tjekliste over vigtige ting, du bør huske.
Black Week er i sig selv en intens uge, men den er også startskuddet til en længere periode med shopping, som strækker sig helt til dagene efter jul. Det sidste, du ønsker at opdage, når denne periode for alvor tager fart, er, at kundeoplevelsen ikke fungerer optimalt.
Hvis du har en fysisk butik, skal du sørge for, at alle betalingsterminaler er ladet op og klar til brug. Bed evt. en ven, som ikke plejer at komme i butikken, om at kigge forbi og med friske øjne se, hvordan butikken er indrettet, og hvordan produkterne er placeret. Målet er at gøre det så nemt som muligt for dine kunder at finde det, de søger, og selvfølgelig, betale uden besvær.
Hvis du har en webshop, lav et testkøb for at tjekke om betalingsflowet fungerer optimalt. Fungerer alt som det skal, eller er der noget på hjemmesiden, der bør gøres anderledes? Jo bedre kundeoplevelsen er, desto større sandsynlighed er der for, at kunderne fuldfører købet.
Holder du åbent i længere tid på Black Friday? Er butikken lukket på nogle af dagene under Black Week? Uanset om dine åbningstider afviger fra de normale åbningstider eller ej, er det vigtigt, at du kommunikerer det klart til dine eksisterende og potentielle kunder. Mange er på udkig efter tilbud flere forskellige steder, og de skal kunne planlægge, hvornår de kan besøge din butik.
Kunder har forskellige præferencer, når det kommer til betaling. For nogle er det vigtigste, at købet går hurtigt. De vælger ofte MobilePay eller kortbetaling. Andre foretrækker at modtage varerne, før de betaler, hvilket gør faktura til den attraktive betalingsmetode for dem.
Når Black Week er i fuld gang, og kunderne ønsker at få shoppingen overstået hurtigt, er der også en risiko for, at de forlader en butik hurtigere, hvis den ikke accepterer deres foretrukne betalingsmetode. Derfor er det vigtigt, at du tydeligt viser alle de betalingsmåder, du accepterer, både online og i butikken. Dette signalerer til kunderne, at de kan betale på den måde, der passer dem bedst, og øger chancen for, at flere kunder vælger at handle hos dig.
En stor del af det, der købes under Black Week, er gaver til andre. Med andre ord er der en risiko for, at nogle produkter bliver returneret eller byttet til noget andet. Det er derfor vigtigt at dine kunder kender reglerne for retur- og bytteret på de produkter, de køber på udsalg.
Gør det klart for dem, hvordan denne process fungerer. I hvor lang tid kan produkterne returneres, og hvilke vilkår gælder der for ombytning. Dette vil gøre det lettere for dine kunder og give dem en vis tryghed, når de handler hos dig.
En del af fornøjelsen ved Black Week er for mange netop at finde de bedste tilbud dag for dag. Derfor kan det være en fordel at sprede dine aktiviteter og rabatter ud over ugen.
Overvej at have udsalg på et specifikt produkt eller en produktgruppe hver dag. Giv en lille gave med i købet – f.eks. en ny gave hver dag – når kunderne handler for over et bestemt beløb. Ved at bygge spændingen op i løbet af ugen kan du gøre dine tilbud mere attraktive dag for dag.
Der er mange måder at give dine kunder en sjovere oplevelse på – og noget at tale om – frem for at offentliggøre alle tilbud på én gang.
Det absolut vigtigste, du skal huske, er at informere dine kunder om alt, der vedrører din forretning under Black Week. Del butikkens åbningstider, returret og tilbud på alle de platforme, hvor du interegerer med dine kunder – herunder sociale medier, din hjemmeside, i selve butikken og gennem andre kommunikationskanaler.
Har du brug for hjælp til at optimere dine betalingsløsninger inden da, kan du altid kontakte os på +45 88 62 40 02. Fredag den 29. november har vores tekniske support ekstra åbent til kl. 21:00. Held og lykke med salget!
Se Swedbank Pays databeskyttelsesoplysninger for behandling af dine personoplysninger
I dagens hurtigt foranderlige betalingslandskab er det vigtigere end nogensinde at vælge de rigtige ...
En generøs morgenmadsbuffet kommer man langt med, hvis man vil give det lille ekstra til tyske turis...
Skal du starte en restaurant eller café? Eller måske byens nye underholdningspalads? Tillykke! Her e...
Til vores kontaktformular
Telefon: +45 88 62 40 02
Hverdage 8-18 og weekend 10-16