Merchant PortalAdministrationsinterface til betalingsløsninger
PosPayTransaktionsinformation fra betalingsterminaler
Card ManagementAdministrationsinterface til håndtering af gavekort og værdikoder
Har du nogensinde tænkt over, at betalingsterminaler er en central del af dagligvarebutikker, restauranter, butikker og andre virksomheder? En betalingsterminal der er pænt designet kan ikke kun forbedre købsoplevelsen for kunderne, men også hjælpe handlende med at strømline deres transaktioner og øge deres rentabilitet. Derfor er vi særligt spændte over den opdaterede og forbedrede software i vores seneste betalingsterminaler. Læs mere om, hvordan det kan hjælpe dig og dine kunder.
En positiv og problemfri købsoplevelse er afgørende for at tiltrække og fastholde kunder. Her spiller UX-design en central rolle ved at skabe intuitive, brugervenlige og æstetisk tiltalende grænseflader for betalingsterminaler.
Softwaren er en betydelig del af kundeoplevelsen og har derfor en stor indflydelse. En god grænseflade kan øge konvertering, mens en dårlig kan forvirre og komplicere tingene.
Orhoy Rhawi er UX-designer hos Swedbank Pay og en af hjernerne bag den opdaterede software til betalingsterminalerne PAX A920 Pro og PAX A30. Ved at reducere kompleksiteten og gøre transaktionsprocessen enkel og hurtig kan softwaren bidrage til både gladere kunder og handlende.
"Funktionen kommer altid først, men man vil også gerne have, at det er behageligt, og at kunden føler sig tilfreds efter deres køb" siger Orhoy.
Hvordan ved du, hvilket design fungerer og rent faktisk hjælper kunderne? Orhoy og hans team bruger den viden, der følger med rollen som UX-designer, deres egne erfaringer som kunder i butikker og restauranter samt de data, der opstår under test.
"Vi har udført mange brugertests med betalingsterminalen og observeret, hvordan folk har interageret med den. Vi har også sendt digitale prototyper til folk som har skulle klikke sig igennem og dette har genereret data" forklarer Orhoy.
Ved at gøre det på denne måde kan de se, om funktionerne på betalingsterminalen bruges som forventet. Testene suppleres med interviews, hvor brugerne besvarer spørgsmål, alt sammen for at få et så komplet billede som muligt.
Resultatet er blevet et minimalistisk og funktionelt design, der guider kunden gennem alle faser af købsprocessen. Animationer er en ny tilføjelse, der bruges til at forbedre oplevelsen og tydeliggøre betalingen. APM-funktionen er en anden. Det står for Alternative Payment Methods, hvilket betyder, at kunden via en QR-kode på betalingsterminalen kan vælge andre betalingsmetoder end blot kort og mobile betalinger. Refunderinger er også blevet mere fleksible og kan stadig udføres på betalingsterminalen, selvom købet blev foretaget online eller et andet sted.
En efterspurgt funktion er rapporter ved slutningen af dagen, der letter regnskabsføringen, og disse rapporter er nu blevet forbedret.
Som leverandør til flere forskellige modeller af betalingsterminaler er det vigtigt, at der er genkendelighed i softwaren, selvom hardwaren varierer. Derfor kan du som handlende være tryg ved, at uanset om du vælger PAX A920 Pro eller PAX A30, vil dine kunder kunne genkende det.
Orhoy understreger, at udviklingen af softwaren er et konstant arbejde, og opdateringer sker løbende.
Som handlende er det nemt at få de seneste opdateringer - bare sørg for at holde dig online, så sker det helt automatisk (gælder modellerne PAX A920 Pro og PAX A30, der er taget i brug fra den 21. august 2023).
"Det har været ekstremt sjovt og meget givende at få lov til at være med til at udvikle dette produkt, noget der ikke bare er en kortterminal, men en betalingsterminal" afslutter Orhoy.
Vi er enige - betalingsterminaler er i dag en vigtig del af salget, ikke mindst takket være designet. Med fortsat fokus på innovativ UX-design og teknologiske fremskridt vil betalingsterminaler sandsynligvis fortsætte med at spille en afgørende rolle i at forme fremtidens detailhandel og forretningsdrift.
Ring til os på +45 88 62 40 02 eller kontakt os via formularen herunder, så hjælper vi dig videre!
Se Swedbank Pays databeskyttelsesoplysninger for behandling af dine personoplysninger
Er du træt af, at kunder ikke dukker op til deres bookede tider? En enkel og effektiv løsning er at ...
I dagens hurtigt foranderlige betalingslandskab er det vigtigere end nogensinde at vælge de rigtige ...
Efteråret nærmer sig hurtigt, og med det kommer en række spændende muligheder for at øge dit salg. H...
Til vores kontaktformular
Telefon: +45 88 62 40 02
Hverdage 8-18 og weekend 10-16