Merchant PortalAdministrationsinterface til betalingsløsninger
PosPayTransaktionsinformation fra betalingsterminaler
Card ManagementAdministrationsinterface til håndtering af gavekort og værdikoder
Kan man bruge transaktionsdata til forbedring af kundeoplevelsen og tilpasning af salget? Det enkle svar er ja. Med et samlet overblik over vigtige data og analyser kan du forudsige, hvad dine kunder ønsker. Du kan få ny indsigt, der hjælper dig i den rigtige retning – til bedre forretningsbeslutninger og mere tilfredse kunder – med muligheden for øget omsætning.
Der oprettes en transaktion, når en kunde betaler for et produkt eller en tjeneste fra dig. Hvis kunden vælger kort som betalingsmetode, trækkes pengene fra kundens konto og overføres til din ved hjælp af en indløser. Vi er en af de største kortindløser i Norden og håndterer størstedelen af alle korttransaktioner i Sverige.
Selve korttransaktionen indeholder oplysninger, som du kan få adgang til og analysere. Det er denne type data, sammen med andre oplysninger, du kan have nytte af, når du vil øge din omsætning.
Som erhvervsdrivende kan du logge ind på Merchant Portal for at få adgang til dine korttransaktionsdata. Under fanen Statistik er der en oversigt over dit salg, præsenteret i klare grafer og diagrammer. Du kan nemt filtrere visningen.
Under Transaktioner kan du gå mere i detaljer om hver bundt og/eller transaktion. Vidste du, at du kan downloade dine resultater til Excel? Du kan også få dine rapporter direkte i din indbakke. På den måde kan du nemt analysere dine kundedata uden at skulle logge ind. Vil du have rapporter direkte i din indbakke? Gå til fanen rapporter/abonnementer/tilføj abonnement.
Så hvilken slags data kan være relevant at analysere?
Ud over data fra korttransaktioner kan du bruge statistik fra andre værktøjer. Hvis du har onlinesalg, siger det sig selv, at du bruger Google Analytics eller lignende værktøjer til at analysere dine kunders adfærd og præferencer for at skabe mere effektive marketingkampagner og salgsstrategier. Det kan øge salget af eksisterende produkter og tiltrække nye kunder til at købe hos dig.
Hvis du har en fysisk butik eller restaurant, kan du gennemgå kasseterminalens statistik for at se, hvilken vare eller ret på menuen der sælger bedst.
Ved at kombinere data kan du finde ud af, hvordan du planlægger dit salg fremadrettet. Nogle eksempler på data, der skal analyseres, er:
Sammenfattende kan brugen af kundetransaktionsdata være en vigtig faktor for at øge omsætningen. Ved at forstå dine kunders adfærd, er det lettere at forudse deres behov, og på den måde kan du altid være et skridt foran, producere, bestille og levere, hvad din kunde ønsker. Lige når de har brug for det. Det kan føre til øget salg, større kundeloyalitet og øget omsætning over tid.
Vil du vide mere om, hvordan du kan arbejde med kundedata for at øge din virksomheds omsætning? Kontakt os via vores kontaktformular eller ring til os på +45 88 62 40 02, så fortæller vi dig mere!
Se Swedbank Pays databeskyttelsesoplysninger for behandling af dine personoplysninger
I dagens hurtigt foranderlige betalingslandskab er det vigtigere end nogensinde at vælge de rigtige ...
En generøs morgenmadsbuffet kommer man langt med, hvis man vil give det lille ekstra til tyske turis...
Skal du starte en restaurant eller café? Eller måske byens nye underholdningspalads? Tillykke! Her e...
Til vores kontaktformular
Telefon: +45 88 62 40 02
Hverdage 8-18 og weekend 10-16