Merchant PortalAdministrationsinterface til betalingsløsninger
PosPayTransaktionsinformation fra betalingsterminaler
Card ManagementAdministrationsinterface til håndtering af gavekort og værdikoder
I lyset af den forstående travlhed i detailhandelen er det ikke kun vigtigt, at du har kapaciteten til at håndtere presset. Du har brug for at vide, at din betalingsløsning er både pålidelig og sikker. Og netop sikkerhed er noget, der optager sindene på denne tid af året. Ikke mindst set i lyset af den svenske beredskabsstyrelses (Myndigheten för samhällsskydd och beredskap) initiativ "Tänk säkert". Men også fordi antallet af sager om svindel er stigende. Derfor vil vi gerne gøre rede for, hvad du kan gøre for at skabe tryghed både for dig og for dine kunder.
I 2020 rapporterede 4 % af den svenske befolkning i alderen 16-84 år, at de var blevet udsat for en eller anden form for kort-/kreditsvindel. Omregnet i tal ville det så svare til ca. 334.000 ofre for svindel. Og selv om antallet af svindelramte er faldet i de seneste år, er arbejdet med at bekæmpe svindel mindst lige så vigtigt i dag.
Ifølge målinger foretaget i 2022 rapporterer 32 % af respondenterne i alderen 16-84 år, at de er bekymret for at blive udsat for svindel, når de køber varer eller tjenester på f.eks. internettet.
Kortsvindel med et fysisk kort betyder, at der finder en eller anden form for transaktion sted. Det kunne f.eks. være, hvis der var nogen, der brugte dit bank-, betalings- eller kreditkort uden dit samtykke, til at købe en vare, en tjeneste eller til at hæve kontanter.
Så hvordan kan du tilbyde en sikker købsoplevelse i butikken, i din netbutik eller gennem valg af leverandør?
Vi har skrevet om det tidligere, men det tåler at blive nævnt igen. Antallet af kontaktløse betalinger fortsætter med at stige og viser ingen tegn på at afvige fra tendensen. Vi kan dog se, at usikkerheden om betalingsmetoden varierer.
I dag tilbyder mange på markedet terminaler, der kan modtage kontaktløse betalinger. Det vil sige, når du holder dit kort eller din digitale tegnebog mod betalingsterminalen i stedet for at bruge chip og pinkode.
Og faktum er, at den teknologi, som den kontaktløse betaling er baseret på, er den samme, som når du sætter dit kort i en terminal. Du og dine kunder kan således føle jer mindst lige så trygge ved at bippe som at bruge chippen i kortet!
Du kan sikkert genkende den situation, at du efter at have bippet dit kort et antal gange er nødt til at indtaste din kode og/eller indsætte dit chipkort. Det er også det, der kaldes PSD2, en forkortelse af Payment Services Directive 2, eller andet betalingstjenestedirektiv, der regulerer betalinger og konti - for både virksomheder og enkeltpersoner. Direktivet har bl.a. til formål at forbedre innovation inden for betalingstjenester og samtidig styrke betalingssikkerheden og beskytte forbrugerne. Se vores guide til PSD2 her.
3D Secure 2, eller forkortet 3DS2, er den nyeste standardiserede godkendelsesløsning til sikre betalinger med kort over nettet.
Det betyder, at brug af tofaktorgodkendelse, som er en måde at verificere identiteten på den person, der foretager købet, gør det vanskeligere for svindlere at foretage falske køb hos dig.
Kunden skal derfor identificere sig på to forskellige måder (f.eks. med en adgangskode eller fingeraftryk) ved køb med kort på nettet. Læs mere om, hvad 3D secure betyder her.
Lige så tryg du skal føle dig ved de løsninger, du vælger at gøre brug af, mindst lige så vigtigt er det naturligvis, at dine kunder føler sig trygge ved at betale i din netbutik. En del af dette kan for eksempel handle om at opbevare dine oplysninger sikkert for at gøre nye og tilbagevendende køb nemmere.
En måde at gøre dette på er at bruge det, der kaldes netværkstokeniserede betalinger, som kort beskrevet sikrer, at det kortnummer, der gemmes, erstattes af et sekstencifret nummer.
Læs mere om, hvordan det fungerer her.
En af de vigtigste opgaver, vi har som leverandør, er at sikre, at hygiejnefaktorerne er på plads. Det vil sige, at vi gør vores del i alt fra bekæmpelse af hvidvask til at have den rigtige certificering på vores terminaler.
Kan det tænkes, at du har hørt ordet KYC før?
Hvis ikke, så står det for »Know Your Customer« (Kend din kunde), eller "kundekendskab", som det kaldes på dansk og handler om netop det – at lære dig at kende som kunde. Vi og mange andre i vores branche gør dette for at reducere alle mulige risici i forbindelse med hvidvaskning af penge. Derfor skal du udfylde en formular, før vi kan starte vores samarbejde med dig.
Læs mere om KYC her.
PCI DSS er en forkortelse for Payment Card Industry Data Security Standard. Med en fælles aftale mellem fem af de største kreditkortselskaber (Mastercard, VISA, American Express, Discover og JCB) er retningslinjerne omkring en sikker kortbetalingsproces for at imødegå svindel blevet etableret.
Læs mere om PCI her!
kontakt os hvis du har spørgsmål, eller ring til os på +45 88 62 40 02. Vi er her for dig, klar til at hjælpe dig med at løse store og små problemer.
I dagens hurtigt foranderlige betalingslandskab er det vigtigere end nogensinde at vælge de rigtige ...
En generøs morgenmadsbuffet kommer man langt med, hvis man vil give det lille ekstra til tyske turis...
Skal du starte en restaurant eller café? Eller måske byens nye underholdningspalads? Tillykke! Her e...
Til vores kontaktformular
Telefon: +45 88 62 40 02
Hverdage 8-18 og weekend 10-16